سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده و کار خود را اعتبار سنجی کنید!

همه ی ما روزانه ایده های زیادی مختلفی به ذهنمان می رسید و در ابتدا تصور می کنیم با اجرایی کردن آن اکثریت بازار را به دست خواهیم گرفت و به یکی از ثروتمندان دوره زمان خودمان تبدیل شویم به راستی چرا واثیت با تصور ما فاصله زیادی دارد و بعد از ده سال می بینیم نه ثروتمند خارق العاده شده ایم و نه ایده خود را عملیاتی کرده ایم و یا اگر آن را اجرا کرده ایم در نهایت نتوانسته به افق های در دسترس ذهن ما برسد؟ یادتون باشه مشتری شما واسه راه‌حلی که برای حل مشکلش و ارزشی که بهش پیشنهاد می‌دید پول می ده. مشکل؟ کدوم مشکل؟ میدونم همون عاشق راه‌حلید و تره هم برای مشکل خورد نمیکنید، اما شاید باورتون نشه، مشکل همون درد، نیاز یا مسئله‌ایه که مشتریتون باهاش درگیره و قراره بابت حل کردنش به شما پول بده !

Ù?تÛ?جÙ? تصÙ?Û?رÛ? براÛ? اعتبار

یادتون باشه مشتری شما واسه راه‌حلی که برای حل مشکلش و ارزشی که بهش پیشنهاد می‌دید پول می ده. مشکل؟ کدوم مشکل؟ میدونم همون عاشق راه‌حلید و تره هم برای مشکل خورد نمیکنید، اما شاید باورتون نشه، مشکل همون درد، نیاز یا مسئله‌ایه که مشتریتون باهاش درگیره و قراره بابت حل کردنش به شما پول بده!

مطمئنا کار خیلی سختیه که ایده و راه‌حلتون رو بذارید کنار و با مسیری که درسته پیش برید تا جای ممکن ریسک شکست خوردنتون رو پایین بیارید، اما میخوایم تو این نوشته در مورد روند و مسیر اعتبارسنجی یه ایده تا محصول استارتاپی صحبت کنم، تا وقتی که محصول‌تون وارد بازار میشه…
این فرایند اعتبارسنجی نه یه خط ثابت بلکه در واقع شبیه مسیر یه قطار هواییه که قراره توش دل و رودتتون قاطی شه